Tjedni jelovnik u našoj školskoj kuhinji.
Klik na sliku vodi vas u učionicu Pseudodabar, predviđenu za vježbu zadataka za natjecanje Dabar
Učenici 6.b razreda posjetili su 18. svibnja rodnu kuću vinkovačkog književnika Ivana Kozarca koja je smještena na Krnjašu gdje su imali terensku nastavu u integraciji nastavnih predmeta Povijesti i Hrvatskoga jezika. Nastavu su vodile učiteljica mentorica Povijesti Ivana Velić i učiteljica mentorica Hrvatskoga jezika Ivana Šego. Učenici su s učiteljicama obišli dvorište i kuću koja je podignuta kao spomen kuća Ivana Kozarca, a potom uz spomenik Ivana Kozarca imali aktivnosti iz ta dva nastavna predmeta. foto
Tekst: Ivana Šego
Učenici 6.b razreda posjetili su 18. svibnja rodnu kuću vinkovačkog književnika Ivana Kozarca koja je smještena na Krnjašu gdje su imali terensku nastavu u integraciji nastavnih predmeta Povijesti i Hrvatskoga jezika. Nastavu su vodile učiteljica mentorica Povijesti Ivana Velić i učiteljica mentorica Hrvatskoga jezika Ivana Šego. Učenici su s učiteljicama obišli dvorište i kuću koja je podignuta kao spomen kuća Ivana Kozarca, a potom uz spomenik Ivana Kozarca imali aktivnosti iz ta dva nastavna predmeta.
U obilazak ih je vodila i održala predavanje vlasnica kuće gospođa Katarina Stanić. Imali su prilike vidjeti i čuti kako je Ivan Kozarac živio, gdje je stvarao svoja djela i pogledati zidne panoe na kojima su Ivanove pjesme i životopis kao i osvrti poznatih književnika. Podni dio postava odnosi se na povijest. Prilikom rušenja kuće i izgradnje replike, arheolozi Vinkovačkog muzeja otkrili su nalaze iz vremena: mlađeg kamenog doba (starčevačka kultura), brončanog doba, mlađeg željeznog doba (Kelti) i iz razdoblja Starog Rima; nekoliko grobova i otpadnu jamu. Nalazi su smješteni u Muzeju, a kipar Dejan Duraković osmislio je postav u zemlji koji posjetitelji mogu vidjeti kroz stakleni pod. Učenici su postavljali brojna pitanja, ali i krasnoslovili Ivanove pjesme. Drugi dio terenske nastave izveden je uz spomenik Ivana Kozarca koji je smješten uz Bosut. Bili su podijeljeni u skupine: Krnjaš, Bosut, Cibalae, Sveti Rok, Vašarište. U omotnicama su dobili materijale za rad. Iz Hrvatskog jezika proučavali su Ivanove pjesme, priče i životopis te izradili umne mape. Iz Povijesti su proučavali život i običaje iz vremena Ivana Kozarca te analizirali podatke o pronađenim arheološkim nalazima iz podnice piščeve kuće. Potom su izlagali svoje uratke, a na kraju su imali kviz. Hvale vrijedno je istraživati povijest i njegovati kulturnu baštinu svoga kraja kroz rad na terenu što učenici osobito vole. Vinkovci su neiscrpan izvor informacija i nalaza tako da se svake godine može ostvariti terenska nastava vezana uz određenu temu.